יול

6

frenzelהרעיון לסרטון הזה הגיעה כתוצאה ממפגש מקרי. אני מודה שמשהו כזה התרוצץ לי בראש במשך זמן רב, אבל יש לי כשרון גדול לסחבת. כמה אנשים הציעו לי להתמודד עם הנושא. "פרנזל", היא טכניקת השוואת לחצים בסיסית, ספציפית לצלילה חופשית. שמתי ל שהרבה אנשים נכשלים בקורס 2 כוכבים של AIDA (שיש בו מינימום עומק של 16 מטר) בגלל שלא עברו את המכשול הזה. אנשים הגיעו אלינו אחרי קורסים, כשהם מסובכים בינם לבין עצמם ודואגים לגבי מצבם של מכסה הגרון והלשון. כל זה מיותר! הכל יעבוד ברגע שתבינו את פעולת הלשון בזמן השוואת הלחצים. ואת זה תוכלו ללמד את עצמכם בעזרת פנס מול מראה ועם קצת סבלנות. יש בתחום שלנו כל כך הרבה בלבול בנושא זה – זה נשמע כמו מגדל בבל, וזה מה שמנע ממני לאורך זמן מלהוסיף את דעתי לבלגן שכבר קיים. ואז פגשתי את נדב הראל שהגיע לאימון אצלנו. הוא קולנוען מאוד מוכשר, שבהתחלה חשתי קצת מאויים על ידי ההצעה שלו. אבל לאחר שנה של שכנועים וסבלנות של קדוש, שהצטרפו לקולה של אלינה, שבצדק כבר התחילה לאבד את סבלנותה – השתכנעתי. בכל מקרה – לפניכם תרומתי הקטנה. אמנם הייתה זו עבודת צוות, אבל אני לוקח על עצמי את האחריות על טעויות אם ישנן 🙂 אני מבין שזה לא מכסה את כל הנושא, אבל הסרטון היה ארוך מאוד, אם הייתי מנסה, והוזהרתי שזה כבר הגיע למגבלות של מה שאפשר להעלות ליוטיוב, או למה שאנשים מוכנים להקצות זמן לצפיה. 🙂
רציתי לכלול בסרטון בדיקה עצמית בזמן הצלילה עצמה, כדי להבין מה בדיוק לא עובד מושלם. לדוגמא – יש אוויר בחלל הפה – אבל לא מצליח להשתמש בו לפמפום, נעילת החך הרך כתוצאה מפמפומים בתדירות לא גבוהה מספיק. עוד דוגמא היא מתח בגלל מצב הראש והסתכלות מטה.
למרות כל האמור – כשמדובר באתלטים שצוללים לעומק גדול מאוד – אינני מלמד את טכניקת הפרנזל, גם לא בשילוב עם מאות'פיל (מילוי הלחיים). אני מלמד טכניקה שונה, בה משתמשים בלחיים ולא בלשון, ואדון בה בסרטון הבא שיקרא "איך להמנע ממעיכת ריאות בצלילה עמוקה".
שוב, אני רוצה להודות לנדב, שהפיק את הסרטון, ולאלינה שעזרה עם כל התהליך לאחר ההפקה, ובכללי דחפה ותמכה בכל התהליך. לפי הבנתי, בקליק אחד ניתן לתרגם את הכתוביות בתחתית המסך לכמה שפות (Google Translate). אני מאוד מקווה שזה יעזור למישהו, אולי אפילו יתן עוד אפשרות למדריכים. אני גם מקווה שזה לא יהפוך להיות כלי עזר עצמי שבגללו מישהו ידחה או יבטל השתתפות בקורס. המטרה העיקרית של הקורס היא ללמוד איך לא להרוג את עצמך, וזה בהחלט שווה את הזמן וההשקעה.

https://www.youtube.com/watch?v=BeL5dI5Hkg8

הכתוביות מופיעות באנגלית, ניתן לשנות שפה. וכמובן מומלץ להגדיל את המסך.
תהנו!

Comment Feed

No Responses (yet)



Some HTML is OK

or, reply to this post via trackback.