מרץ

24

זו בהחלט הייתה הפעם הראשונה שלנו! לימדנו צלילה חופשית מאז 1994, ומעולם לא ביטלנו קורס. סופות והוריקאנים היו אדיבים אלינו, ומעולם לא איבדנו יותר מיום אחד של קורס בגלל מזג אוויר לא טוב. וזה כולל את אילת, טורקס אנד קייקוס, יוון ומקסיקו. אבל הפעם הוברחנו החוצה מהמים על ידי דיונון ענק!!

הצילומים של קארלוס אבויו http://www.caboyo.com.

בטורקס אנד קייקוס היו לנו כרישים שעקבו אחרינו בזמן הירידה והעליה על החבל, ולא החסרנו פעימה. אבל כאן היה מגרש משחקים שונה לגמרי. היה לנו נסיון בעבר עם הטורף הזה, בשנת 2005 כשכמעט איבדנו את ארמנדו טורז, הנשיא דאז של AIDA-Mexico.  שני דיונוני ענק נדבקו אליו, כשביצע צלילת בטיחות עבור לואיס טורנט, שצלל כמתחרה.

עד עכשיו זה היה קורס טוב מאוד עם שלושה דייגים מקאבו סאן לוקאס.  בהתחלה היו כמה בעיות עם השוואת לחצים באוזניים, שזה תסמונת רגילה ומאוד עיקשת במיוחד אצל דייגים שרגילים להעמיק כשהם מסתכלים למטה. שאר הקורס עבר חלק, כשהוחלט לחלק אותו לשני סופי שבוע עם שבועיים באמצע. נתתי להם שיעורי בית תרגיל מאוד פשוט של נשימה ואת ההליכה בעצירת נשימה. בנסיון הראשון בעצירת נשימה, שלושתם הגיעו לזמן של 4:00 דקות בסטאטי, ו-75 מטרים דינאמי בשחיית סנפירים בבריכה. בתום התרגיל סיפרו לנו שמעולם לא חצו את קו ה- 1:50-2:20 דקות בסטאטי, ו-25 מטרים בדינאמי. בתרגיל ההליכה בעצירת נשימה, אחד מהחברה הגיע לזמן מכובד של 1:52, וזה אחרי דקה אחת בעצירת נשימה סטאטית. שאר הקבוצה הייתה לא רחוק מאחוריו.

מה שהיה לא רגיל לאנשים שצוללים שנים, האתגר העיקרי שלהם היה בעבודת רגליים. ובדרך כלל, טכניקה של עבודת סנפירים, זה ההרגל שהכי קשה לשינוי. ההסבר מאוד פשוט! הדייגים רגילים לקחת טונה של משקולות, ולהעמיק ללא מאמץ כלל, ואז עולים מהר מאוד לפני המים. זה יכול לעבוד בדייג ריפים בעומק 7-10, אבל מסוכן מאוד בצלילה ל-30 מטר! קודם צריך לשכנע אותם, אז לשנות הרגלים רעים ואז ללמד אותם. כמובן שלכל שלב המכשולים שלו.

הפעם, החלטנו לעשות נפילות (drops – משקל משתנה אבל עם הראש למטה), כדי להתרגל ללחצים שמגיעים בכל עומק, וכדי ללמוד להבדיל בין "הצילו! נגמר לי האויר", לבין הרגשת הלחץ והידיעה שהוא מגיע.  הסירה עגנה במקום שיש בו עומק של יותר מ-80 מטר, למקרה שלמריה -טרזה (MT) ולי תהיה הזדמנות "ליפול" פעם אחת. היינו כמעט לבושים בחליפות הצלילה, כשהסקיפר שלנו הצביע על פעילות מוזרה שמתרחשת בסירה שעוגנת במרחק של כ-50 מטרים מזו שהיינו עליה. זה מיד התבהר כשראינו שהם גוררים עם חכות 3-4 ענקים בכל פעם!!

שמענו את המצילים פוקדים על המתרחצים לצאת מהמים. כמובן שמיד ויתרנו על הצלילה, כי מצאנו את עצמנו בעיצומה של פלישה!! ואם כבר היינו על יאכטה מצויידת לדייג…התחלנו לדוג אותם גם! וכשאחד כבר היה לכוד, ונשאר רק למשוך, אחיו קפץ ובלע אותו עד הראש!

נשתדל לעדכן אותכם במתרחש בבית הספר מדי פעם, אז הישארו איתנו. 🙂

צלילה בטוחה לכולם!

אהרון

Comment Feed

No Responses (yet)



Some HTML is OK

or, reply to this post via trackback.